דחיית גביע הטוטו

גביע הטוטו, התחרות השלישית בגודלה בחשיבותה בכדורגל הישראלי, נדחתה בתחילת החודש לאור ההנחיות של פיקוד העורף וכוחות הביטחון. טורניר גביע הטוטו מחולק לשתי הליגות הבכירות בישראל – ליגת העל והליגה הלאומית. הקבוצות המשתתפות בתחרות מקבלות סכומים גבוהים תמורת השתתפותם, ומכאן שמדובר בטורניר רווחי לכל הגורמים.

השנה בעקבות המצב, יורם באומן ועופר עיני קיבלו החלטה לדחות את מחזור המשחקים הראשון של גביע הטוטו שהיה אמור להתקיים בתחילת החודש, לאור ההנחיות של משטרת ישראל פיקוד העורף. לוחות הזמנים החדשים עודכנו על ידי ההתאחדות לכדורגל בישראל ומחזורי המשחקים הראשון, השני והשלישי הועברו לשבוע מאוחר יותר, כך שהמשחק הראשון התקיים רק ב12 לחודש.

ההתאחדות לכדורגל בישראל הוסיפה ואמרה.כי בהתאם להחלטה שנתקבלה על ידי מנהלת הליגה בשיתוף עם ההתאחדות לכדורגל (כמו גם מועצת ההימורים וזכיין השידור), קיום המשחקים מותנה בהנחיות משטרת ישראל ופיקוד העורף באשר למגבלות התקהלות קהל במקומות ציבוריים. ככל שיהיו מגבלות הקשורות לאיסור התקהלות קהל במקומות ציבוריים, תועבר הודעה מסודרת והמשחקים ידחו בהתאם לנדרש.

כמו כן, לפי אתר גלובס, עונת 2014-15 של גביע הטוטו הולכת לשמש כפלטפורמה למועדונים להעשיר מעט את הקופה שלהן. בסך הכל יחולקו ל-14 הקבוצות של ליגת העל שישה מיליון שקל בגין ההשתתפות במשחקים. הקבוצה שתצליח לזכות בגביע תקבל 1.3 מיליון שקל, בעוד הפיינליסטית תסתפק במיליון שקל. שתי המפסידות בחצאי הגמר יקבלו 525 אלף שקל כל אחת. הארבע שיודחו ברבע הגמר יקבלו 325 אלף כל אחת, ושש הקבוצות שלא יעברו את שלב הבתים יסתפקו במענק הבסיסי של 225 אלף שקל.

Leave a comment